31.3. OKK järjesti agilitykisat, kakkosille oli 3 starttia. Kisat tuomaroi Anne Savioja. Aava meni todella hienosti ja minä sabotoin... A-kisa meni todella hyvin, paitsi aiheutin pussilla kiellon. Radalla oli suora esteitä, linjalla oli osittain rengas, jota ei menty. Pussi johon piti mennä, ei ollut suoraan linjalla. Mitä teen minä, nollarata alla ja huudan Aavalle käskyn "tänne" ja Aava kuuliaisena tulee, pois renkaalta ja pois pussilta, suoraan minun mukaani. Todennäköisesti Aava ei olisi tarvinut koko käskyä, tai käskyn jälkeen olisi pitänyt ohjata kropalla kunnolla pussille. Radalta tulos 5 (kielto) ja sija 5. B-kisa meni myös koiran puolesta hienosti, itse tein 2. esteelle jarrutuksen väärään aikaan ja rima räpsähti alas. Kahdella viimeisellä esteellä olin myös väärässä paikassa, jonka takia Aava kääntyi hypyltä eri puolelle, mitä olin tarkoittanut, Aava kuitenkin pelasti tilanteen tulemalla kiltisti sinne missä minä olin. Tulos 5 (rima) ja sija 3. Sitten hyppäri. Tosi loistava rata, nolla, sija 2 ja LUVA! Sitä rataa en enää sabotoinut.

Kisan plussat:
  • Kaikki pujottelut virheittä! JEE!
  • Hyppärillä etenemä oli yli 4m/s.
  • Uskalsin testata takaaleikkausta radalla, onnistui ja käännöksestä tuli tosi tiukka.
  • Otin kepeillä etumatkaa ja tein persjätön eikä Aavan pujotteleminen häiriintynyt.
  • Aava teki hienon keinun ja jäi tarkasti 2on2off-asentoon.
  • Puomin alastulolle tuli tosi hieno 2on2off ja onnistunut nopea vapautus.
  • Vaikka kuinka paljon onnistuneita ohjauskuvioita.
  • Lähetin Aavan onnistuneesti putkeen.
Kisan miinukset:
  • Aava meni A:n alasmenon hitaasti
  • Aava haukkui välillä radalla.
Aavan kanssa on harjoiteltu rullailmaisua. Jami on edelleen tauolla agilitytreeneistä, vaikka oireeton onkin. Ensi viikolla meillä ei treenejä olekaan agilitystä, Aavalla on bh-treenit. Torstaista eteenpäin mökkeillään, kera 6 koiran.