Sunnuntaina kisattiin Jamin kanssa Haukiputaalla agilityä kolmen startin verran. Ilma oli sen verran kylmä etten voinut ottaa Kalju-Aavaa mukaan. Käytiinkin Aavan kanssa kahdestaan lenkillä ja tottisteleen ennen kisoihin lähtöä. Aava on kyllä joissakin asioissa niin vaivaton. Ei sille ois tuollekkaan reissulle tarvinu remmiä ollenkaan mukaan, vaikka siis kaupunkialueella liikuttiin. No niin, siis ne kisat... 2 hylättyä ja yksi 10. Kympin rata ois voinu olla helposti myös nollakin,  rima tippui, koska olin myöhässä ja yksi kielto tuli, kun en kääntänyt kunnolla, tosin kiellosta huolimatta tehtiin tulos alle ihanneajan.  Eka hylky tuli jälleen ohjaajan paskan ohjauksen takia, alkurata oli tosi sujuva, mutta en kääntänyt koiraa ajoissa, joten Jamihan sujahti mutkaputken väärästä päästä sisään. Teki mieli lyödä ittiä! Tekee vieläkin kun mietinkään tuota söhläystä. Toinen hylky tuli viimeiseltä radalta, jossa tunnuttiin olevan sekä minä, että Jami ihan omissa ajatuksissa. En ohjannut sinne päinkään mihin piti mennä... Ohjaus kusi, kun menin liian lähelle puomia ja olin pois seuraavalta juoksulinjalta minkä olin suunnitellut. Kunnon sähellystä. Tosin jos jotain puollustusta voin sanoa, olen ollut koko viikon sairaana, kuumeessa ja oksentanut, joten olin varmaan jo tuolloin sairaana. Olin myös nukkunut aika vähän, koska olin edellisenä iltana viettämässä kavereiden kanssa iltaa.

Positiivista radoista:

  • 2 rataa alkoi takaakierrolla, sujuivat hyvin.
  • Ei virheitä kontakteilta, eikä pujottelusta.
  • 1 rata alkoi aidalla, seuraava este oli suora putki, joka meni puomin alta, melkein keskeltä puomia. Menin alussa valmiiksi ohjaamaan puomin taakse ja ohjasin sieltä Jamin aidalle ja putkeen. Onnistui helposti.
  • Viimeinen rata loppui tuohon edellisen radan aloitukseen, eli ohjasin koiran putkeen puomin takaa ja puomi piti kiertää, että ohjaaja pääsi viimeiselle esteelle. Kerkesin ihan ok tuonne, mutta Jami haki TOSI hienosti aidalle.

Nyt on ollut lähemmäs -30C pakkasta joka päivä ja olen tosiaan ollut sairaana, joten koirat on oikeastaan olleet tekemättä mitään. Treenitkin on pakkasen takia peruttu. Vaan onhan tuo niin paljon helpompaa kahden koiran kanssa. Ne leikkivät sisällä kahdestaan, välillä nukkuvat, sitten kaivavat jostain luut ja syövät niitä vierekkäin.  Ensi viikolla on luvassa 4 agilitystarttia molemmille, toivottavasti silloin olisi jo lauhtunut. Ilmoitin Jamin ensisijaiseksi koiraksi Mikko Aaltosen ja Mari Kaplaksen kurssille, koska Aavalla saattaa olla juoksu juuri silloin. Nyt pitäis lähtä lääkäriin ja jos lääkäritäti/setä määrää sairaslomaa, lähdetään koko konkkaronkka Raaheen sairastamaan. Pääsevät koiratkin vähän isompaan taloon ja omalle pihalle remuaan.